Nieuws

04 september 2019

'Utrechters laten zien wat er zo leuk is aan Utrecht'

Winkelstraat in U 

CMU-campagne moet meer bezoekers uit de regio trekken

UTRECHT – Op woensdag 4 september gaat een nieuwe campagne live, gericht op bezoekers uit regio Utrecht. Het doel: mensen uit omliggende gemeenten verleiden om het centrum van Utrecht te bezoeken. In de campagne geven Utrechters en Utrecht-fans tips: waar vind je het fijnste visrestaurant, wat is de leukste woonwinkel en waar kun je de lekkerste ijsjes eten?

Afzender van de campagne is Centrummanagement Utrecht (CMU), bedenker is communicatiebureau O-utrecht. “Het is een campagne waarin wij als ondernemers niet zelf gaan vertellen wat er zo leuk is. We delen wat echte Utrechters en Utrecht-kenners nou zo leuk vinden aan ons centrum. Dat maakt het tot een echt interactieve en sympathieke campagne. De campagne verbindt winkels, musea, horeca, culturele organisaties en evenementen met elkaar. En dat is eigenlijk logisch, want die vinden het allemaal leuk als ze veel bezoekers kunnen verwelkomen”, vertelt Jeroen Roose-van Leijden van Centrummanagement Utrecht.

Utrechtse U

De pay-off van de campagne is ‘Zin in Utrecht’. Ook duikt ineens een heel eigen icoon op: de U als smiley. “Tja, Utrecht is een stad om van te houden, een stad waar je vrolijk van wordt! Dat weten Utrechters al lang, maar een heleboel anderen nog niet. Utrecht heeft zoveel verschillende dingen om van te houden. Die kom je allemaal tegen op zininutrecht.nl en onze Instagram en Facebook. We willen samen met alle ondernemers uit het centrum van Utrecht de mensen uit de regio een beetje inspiratie geven, zodat ze ook zin in Utrecht krijgen. Echte Utrechters die vertellen over bijzondere plekjes in hun eigen stad, dat is de kracht van deze campagne”, aldus Rianne Engels, eigenaar O-utrecht, al 26 jaar een echt Utrechts bureau.

Tips delen

Om Utrechters aan te sporen hun tips te delen op zininutrecht.nl, krijgt iedereen met een goede tip een unieke city bag met de U-smiley. De website is live vanaf 4 september en tips zijn vanaf die datum van harte welkom. Jeroen Roose-van Leijden van CMU: “Er komt ook nog een fantastische winactie aan, waarbij je via Instagram en Facebook een unieke Utrecht-ervaring kunt winnen. Ik mag er nog niets over zeggen, maar het wordt echt een prijs die iedereen wil winnen. Dus alvast een tip van mij: volg @zininutrecht op Instagram of Facebook, dan mis je de winactie niet!”

Overige berichten

12 november 2019

Tweede Domtoren siert Hoog Catharijne

In samenwerking met de Stichting Utrechts Eigen Dom is er een tweede Domtoren geplaatst in Stadskamer in Hoog Catharijne. ’s Avonds wordt deze versie van de Domtoren prachtig verlicht. Tot en met 4 december 2019 kan worden genoten van een…

08 november 2019

Route tweede etappe Vuelta bekend

Utrecht heeft dinsdag de route van de tweede etappe van de Ronde van Spanje in 2020 bekendgemaakt. De renners rijden op zaterdag 15 augustus via de Biltsestraatweg de stad in en dan via een lus langs het Griftpark naar de finish op de Leuvenlaan in…

08 november 2019

Sint Maarten Parade Utrecht

Op zaterdag 9 november is het weer tijd voor de jaarlijkse Sint Maarten Parade. Een stoet van ruim 1000 mensen trekt dan weer door het centrum met lichtsculpturen en zelfgemaakte lampions.

11 oktober 2019

Kom naar de Nacht van de Utrechtse Geschiedenis

Op zaterdag 12 oktober wordt de Nacht van de Utrechtse Geschiedenis gevierd. Duik in het verleden van Utrecht tijdens een boordevol avond- en nachtprogramma met lezingen, talkshows, (VR) tours, muziek, exposities, theater en debat.

27 september 2019

Streekbierfestival Utrecht herfsteditie

Op 31 oktober, 1-2 en 3 november vindt de 11e editie van het Streekbierfestival plaats. Vier dagen lang genieten van meer dan zestig Nederlands gebrouwen bieren, geschonken in dertig unieke cafés in het centrum van Utrecht.

20 september 2019

Pianisten zetten Domtoren in het licht

Première ‘Keys of Light’ op 15 oktober in UtrechtVanaf 15 oktober tot en met 21 december vindt ’s avonds iets bijzonders plaats op het Utrechtse Domplein: een klank- en lichtspel met de interactieve piano-installatie…

26 juli 2019

‘Op naar de nieuwe Post!’

Het Vredenburgkwartier staat bekend om zijn vele winkels en horecagelegenheden. Veelal vind je hier de grote ketens en ook menig restaurant en café mag hier op landelijke bekendheid rekenen. Maar onderschat ook de diversiteit niet in dit…

24 juli 2019

CMU kiest O-Utrecht voor najaarscampagnes

Tijdens de jaarbijeenkomst in Het Huis in maart kondigde Centrummanagement Utrecht (CMU) al aan dat er dit jaar veel aandacht zou gaan naar de marketing van het centrum. Achter de schermen is hard gewerkt aan het uitwerken van een aantal toffe…

28 juni 2019

Eten en drinken bij Lepeltje Lepeltje in Utrecht

Dit weekend is het weer zover. Het foodfestival Lepeltje Lepeltje is weer neergestreken in het Lepelenburg.